بخش دوم سفرنامه بوندسلیگافنز؛ سفر به ورزشگاه هامبورگ

بخش دوم سفرنامه بوندسلیگافنز؛ سفر به ورزشگاه هامبورگ

بخش دوم سفرنامه بوندسلیگافنز؛ سفر به ورزشگاه هامبورگ

بخش دوم سفرنامه بوندسلیگافنز؛ سفر به ورزشگاه هامبورگ

بخش دوم سفرنامه بوندسلیگافنز؛ سفر به ورزشگاه هامبورگ
بخش دوم سفرنامه بوندسلیگافنز؛ سفر به ورزشگاه هامبورگ
ثبت شده در ستاد ساماندهي وزارت فرهنگ و ارشاد
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما
موضوعات
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آمار
نویسندگان
جستجو
جدید ترین مطالب
امکانات جانبی
تبلیغات
بخش دوم سفرنامه بوندسلیگافنز؛ سفر به ورزشگاه هامبورگ

ورزشگاه ایمتچ آرنا یا فلکس پارک اشتادیون، یا هامبورگ آرنا

خیابان: سیلوسترای 7

سال بازگشایی: 1953

ظرفیت: 57.000 نفر

در بخش دوم سفر به ورزشگاه های بوندسلیگا اینبار به شهر هامبورگ و به ورزشگاه این تیم سفر کردیم. همانجور که گفتیم شرح جو و تماشاگران بوندسلیگا یکی از مشکل ترین مسائل  است که ما سعی داریم مهم ترین نکات را برای شما شرح دهیم. ورزشگاه فکس پارک اشتادیون با نام مستعار ایمتچ آرنا در شهر هامبورگ در منطقه ای به نام آلتونا به نام ‘hanzestadt’ واقعه شده است. هامبورگی ها همیشه در سطح اول فوتبال آلمان یعنی بوندسلیگا 1 بوده اند و همیشه رقابت سختی با سه تیم وردربرمن، سنت پائولی و کرستون داشته اند. این ورزشگاه در بین سال های 1951 و 1953 ساخته شده است. در 12 ژوئیه سال 1953 این ورزشگاه تحت نام فلکس پارک جدید افتتاح شد. جالب است بدانید بسیاری از مصالح ساختمانی این ورزشگاه از ویرانه های منطقه ی نابود شده هامبورگ در جنگ جهانی دوم یعنی منطقه Eimsbuttel ساخته شده است، در آن زمان اعلام می شد که این ورزشگاه می تواند تا سقف 75.000 نفر هم ظرفیت داشته باشد و برای رویدادهای مختلف دیگری استفاده شود. از این ورزشگاه در طول جام جهانی 1974، مسابقات اروپایی یورو 88 در آلمان استفاده شد. این ورزشگاه در طول 1998 تا 200 یعنی بمدت 2 سال تخریب شد در آن زمان قید شد که چرخش 90 درجه ای برای ساخت دوباره این ورزشگاه خواهند داشت.  ظرفیت این ورزشگاه بنا به محدودیت هایی در سال 2000 به 57 هزار نفر کاهش یافت که اولین میزبانی بین المللی این ورزشگاه در جام جهانی 2006 آلمان بود در عرصه ی ملی بود. نام محبوب این ورزشگاه هنوز فلکس پارک اشتادیون نام دارد به دلیلی که درست در وسط منطقه ای به نام فکلس پارک واقعه شده است. در حال حاضر نام اصلی این ورزشگاه از سال 2010 به ایمتچ آرنا شهره گرفته است.

http://www.varzesh11.com/images/gallery/imtech-arena-stadium-34286.jpg

محصولات غذایی و آشامیدنی

زمانی که شما وارد یکی از ورزشگاه های آلمان می شوید چیزی که زن و شوهر در آنجا از هم انتظار دارند این است که آبجو را منع کنند و نخورند، این چیزی است که بر تمام آلمانی ها شناخته شده است. اما آبجو تنها چیزی در آنجا نیست که وجود دارد شما می توانید برتزل، سیب زمینی سرخ کرده و غذاهای دیگر را بیابید. قیمت در ایمتچ آرنا معقول است. قیمت آبجو حدود 4 یورو است و اگر شما آبجو خریدید غیر ممکن است که شما نتوانید آبجو را به داخل ورزشگاه نیاورید!

فضای اطراف ورزشگاه

هامبورگ یک شهر بندری است که با راحتی با هواپیما و قطار ماشین در دسترس است. شما می توانید پیاده روی و یا با اتوبوس به ورزشگاه بروید که توصیه می شود با پیاده روی به ورزشگاه بروید هرچند که همه امکانات حمل نقلی در اینجا وجود دارد. ورزشگاه در جایی که وجود داردبه دور از شهر نیست و اگر شما در یک نقشه کنید می بینید که هرچیزی اطراف این ورزشگاه وجود دارد. اما واقعا جای تعجب دارد زمانی که شما از ایستگای متروی آلتونا راه می روید اولین چیزی که شما به آن برخورد می کنید یک باغ آبجو است کل پارک به عنوان یک منطقه آشامیدنی تعیین شده و تفریبا در هرگوشه ای از هر شهر یک پارک این گونه وجود دارد که همین ویژگی پاعث می شود اگر شما پیاده یا با اتوبوس می روید زمان را برایتان دلپذیر کند. منطقه کنار ورزشگاه بسیار زیبا است با یک نگاه دوستانه و هوای پاک طبیعت زیبا می توانید لذت ببرید. اگر شما با فوتبال فقط در شهر هامبورگ سرگرم می شوید فراموش نکنید که سخت در اشتباهید زیرا در این شهر سرگرمی های زیادی وجود دارد. حتما اگر به هامبورگ سفر می کنید بازار فیش مارکت را فراموش نکنید، این بازار یک مکان شگفت انگیز از تمام ماهی های جهان است که قرار است بزودی افتتاح شود.

http://www.stadiumguide.com/wp-content/gallery/imtecharena/imtecharena5.JPG

http://www.varzesh11.com/images/gallery/-imtech-arena-stadium-34282.jpg

جو ورزشگاه

بسیاری از طرفداران هامبورگ همان کسایی هستند که بیشتر اعتقاد مذهبی دارند یا بهتر بگوییم بیشتر مومنان هستند که همین ها هستند جو را در ورزشگاه داغ می کنند. در طول سفر اخیر من به عنوان یک میزبان به ورزشگاه ها این صحنه را ندیده بودم که طرفداران هامبورگ حاضر نیستند برای هرکسی بلند شوند و دست بزنند بلکه بیشتر نشسته این کار را انجام می دهند اما با این حال می توانیم به خوبی در کنار آن ها به اهمیت بازی پی ببریم. آنچه که معمولا در آنجا مشهور است این است که گوینده ورزشگاه بلند می گوید: "هامبورگ مروارید من است" و تماشاگران هم در پاسخ به او همین را باهم تکرار می کنند و می خوانند. با وجود رتبه بندی نه چندان خوب این تیم از فصل 2012 اما بازهم تمام بلیط بازی های هامبورگ کاملا به فروش می رسد و واقعیت امر هم همین است با توجه به این که در اینجا فضای بسیار خوب و مرفعی دارد باید هم همیشه بلیط های این ورزشگاه به فروش برسد.

http://www.stadiumguide.com/wp-content/gallery/imtecharena/imtecharena2.JPG

http://www.stadiumguide.com/wp-content/gallery/imtecharena/imtecharena6.JPG

سرمایه گذاری

ورزشگاه ایمتچ آرنا در حال فراهم کردن خود برای بازگشت به یک سرمایه گذاری بزرگ است. شما می توانید یک صندلی اختصاصی برای بازی با قیمت حدود 30 یورو تهیه کنید یا برخی از فوتبال دوستان برای لذت بردن یک آبجو خوب آلمانی یا آبجو کم الکل را ترجیح می دهند. در اینجا واقعا جو خوب است این طرفداران همیشه در سطح اول فوتبال آلمان بوده اند من بشدت سفر به هامبورگ را توصیه می کنم.

پیشنهاد های افزودنی

باشگاه این امکان را می خواهد فراهم کند که یک تور استادیوم را برای علاقه مندان اضافه کند یک موزه جالب در مورد تاریخ ورزشگاه و البته بهتر از آن تاریخ باشگاه هامبورگ اما با این ها من فکر می کنم در اینجا این باغ آبجو اضافی است با اینکه یک ملک شخصی است.

امیدوارم سفر من به شما خوش گذشته باشد.


تعداد بازديد : 81
یک شنبه 12 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:31
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
سفرنامه جدید بوندسلیگافنز (بخش یک)؛ سفر به ورزشگاه کوفیس آرنای شهر ماینز

سفرنامه جدید بوندسلیگافنز (بخش یک)؛ سفر به ورزشگاه کوفیس آرنای شهر ماینز

ورزشگاه کوفیس آرنای شهر ماینتس

خیابان: اگوئن سالمون استریتس

سال بازگشایی: 2011

گنجایش: 34.000 نفر

نگاه کلی

اینکه شما بخواهید ورزشگاه و مهمتر از همه طرفداران بوندسلیگایی را توصیف کنید بک امر بسیار مشکل است، در این قسمت ما به شهر ماینز رفتیم و نکات کلیدی حال هوای استادیوم تیم مانیتز را برای شما شرح دهیم. شهر ماینز یک شهر قدیمی همراه با سنت ها و جشن های خاص بزرگی در آلمان است، که به نظر می رسد همین سنت به فوتبال این شهر و باشگاه و هواداران این تیم سرایت کرده است. علاوه بر این نگرش این باشگاه در درون زمین به تیمی معروف به بازی جذاب و تاکتیکی در فوتبال آلمان شناخته شده است. که کلوپ و بسیاری از مربیان و بازیکن های اسطوره ای فوتبال آلمان در اینجا توپ زده اند. در این باشگاه یورگن کلوپ از اهمیت خاصی برخوردار است، اگرچه کلوپ سال 2008 ماینتس را به مقصد دورتموند ترک کرد اما بازهم سبک بازی این تیم با توماس توخل یعنی جانشین کلوپ تفاوتی نکرد و بازهم این باشگاه به ادامه موفقیت های خود با توماس توخل ادامه داد. درواقع بهتر می توان گفت یورگن کلوپ بخشی از هویت این باشگاه به شمار می رود چرا که بذر بازی این تیم را تا الان او در باشگاه ماینتس ساخته است.

کوفیس آرنا یک ورزشگاه با نام تجاری است که در جولای سال 2011 افتتاح شد، این ورزشگاه جایگزین ورزشگاه کوچک و قدیمی Bruchwegstadion شد. جالب است که بیش از یک سوم (13000) ظرفیت کلی ورزشگاه کوفیس آرنا مناطق ایستاده خالص است.

محصولات غذایی و آشامیدنی

خیلی چیزها در ورزشگاه ماینتس با قمیتی متوسط ارائه می شود. شما می توانید در اینجا قهوه، آبجو، سوسیس، چوب شور و دو نوع پیتزا پیدا کنید، هرچند که بازهم قیمت متوسط است. در بالا و پشت طرفداران اصلی ورزشگاه یک باغ کوچک آبجو وجود دارد. به یاد داشته باشید شما نمی توانید با پول نقد چیزی بخرید، بلکه باید یک کارت خاص یعنی فن کارت یا کارت نقد آلمانی داشته باشید که آن را می توانید در فاصله 800 متری ورزشگاه تهیه کنید.

http://image1.stadiumjourney.com/images/stadiums/1013_d0d991c1b142746788382b47a44f389026508953.jpg

http://image1.stadiumjourney.com/images/stadiums/1013_38ade6c0daa776b66f1b09a71b719262b19cc4a2.jpg

بلیط

قیمت بلیط ها در کوفیس آرنا در کمترین حالت 10 یورو و دربالاترین قیمت 42 یورو است این به این معنی است که این ورزشگاه یکی از ارزانترین قیمت های بلیط بوندسلیگا را دارد. اما با این جو بسیار خوب و بی نظیری که این ورزشگاه دارد با خرج کردن پول های خود مطمئنا هیچ ضرری نخواهید کرد.

فضای ورزشگاه

حتی اگر کوفیس آرنا یکی از کوچکترین ورزشگاه های بوندسلیگا باشد اما با داشتن تراس های شیب دار و سفت با کمک یک زمین خوب یک فضای خوب فوتبالی مناسب و معقول برای فوتبال دوستان ایجاد می کند. هواداران ماینتس عادت دارند بعد از زدن هرگل سرود کارناوالی سنتی این تیم یعنی  Narhallamarsch' را باهم و یکصدا سر دهند.

http://image2.stadiumjourney.com/images/stadiums/1013_84219cea67033b497f0c4319c86d358735c46499.jpg

http://image1.stadiumjourney.com/images/stadiums/1013_dc3ae5751cad4008f69c377bc22ff94b0d335c8b.jpg

مناطق اطراف ورزشگاه

خب در اطراف ورزشگاه مناطق زیادی وجود دارد در کنار ورزشگاه چند مجتمع مسکونی و املاک قرار دارد. دانشگاه ماینتز هم از ورزشگاه زیاد دور نیست اما واقعیت این است شما در این شهر کاملا یک هوای تمیز و بهاری را هر روز تنفس می کنید.

 

طرفداران این تیم

طرفداران ماینتس مردمی شاد و نشاط هستند که بیشتر تحت تاثیر سنت قدیمی خود یعنی کارناوال هستند. اما یک ویژگی ساده که بسیار جالب است این است که فضای اطراف ورزشگاه اصلا صلح آمیز و دوستانه نیست چرا که معمولا طرفداران تیم بجای کف زدن تیم میهمان صدای گربه در می آورند و حتی زمانی که گوینده ورزشگاه معمول بوندسلیگا اسم کوچک بازیکن تیم میهمان را صدا می زند طرفداران افراطی این تیم در جواب به گوینده ورزشگاه می گویند "هیچ کسی اینجا وجود ندارد". در حالی که طرفداران تیم میهمان در پاسخ به هواداران افراطی تیم ماینتس می گویند: "شما فقط یک باشگاه کارناوال هستید" و طرفداران ماینتس چگونه پاسخ آن ها را می دهند؟ جالب است طرفداران ماینتس با سر دادن سرود معروف خود پاسخ آن ها را می دهند.

http://image2.stadiumjourney.com/images/stadiums/1013_f3fcf1c11c658ecbc5b45e70d02778cd13bec78e.jpg

پس از پایان بازی و فضای اطراف

بخاطر اینکه ورزشگاه به دور از حومه شهر است شما می توانید فرض کنید که آن ها دارای پارکینگ بزرگی هستند. اما متاسفانه آنها پارکینگ بزرگی ندارند و فقط پارکینگ وی آی پی دارند که آن هم مخصوص بعضی از ماشین ها است. شما زودتر باید سعی کنید در یکی از نقاط نزدیک ورزشگاه جا پیدا کنید و یا می توانید با قدم زدن و در نزدیکی یک نمایشگاه سوار اتوبوس سریع شوید. باشگاه ماینتس ادعا می کند که برای اولین بار در بوندسلیگا حمل نقلی سالم را ارائه می کند. یک سرویس شاتل رایگان و دیگر وسایل حمل نقل. زمانی که شما بلیط بازی را تهیه می کنید شما تنها 5 ساعت قبل از بازی فرصت دارید از تمامی این امکانات رایگان استفاده کنید.

http://image2.stadiumjourney.com/images/stadiums/1013_9c3a3d5aea9a3b31451cfbdb2d7b488bab799d0e.jpg

http://image2.stadiumjourney.com/images/stadiums/1013_f115a3eaf7c29fe682c1fdbf25d4fa4d87359b0b.jpg

http://image1.stadiumjourney.com/images/stadiums/1013_97c8edc4c9155e23315a301d5ede45673afef570.jpg

پیشنهاد های افزودنی جدید به ورزشگاه

کوفیس آرنا چند پیشنهاد ارائه داده است که چند راهروی جدید به ورزشگاه اضافه کند تا تعداد بیشتری بتوانند تماشاگر مسابقه باشند، علاوه بر این، این نوید را به مربیان داده است که سالن کنفرانس مطبوعاتی را مجهز تر و بزرگتر کند که امروزه این حداقل کاری است که یک ورزشگاه باید داشته باشد.

نتیجه نهایی

همه چیز در اینجا منظم و تمیز است به همین دلیل ممکن است شما در اینجا احساس راحتی کند. در اینجا همه چیز ارزان است، طرفداران بی نظیر و جو فوق العاده ای دارد اما با این حال شما می دانید که اینجا چیزی بیشتر از تر فوتبال وجود دارد.

امیدوارم سفر ما به شما خوش گذشته باشه


تعداد بازديد : 67
جمعه 10 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:6
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
تبادل لینک هوشمند
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
آخرین نظرات کاربران