ثبت شده در ستاد ساماندهي وزارت فرهنگ و ارشاد
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما
موضوعات
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آمار
نویسندگان
جستجو
جدید ترین مطالب
امکانات جانبی
تبلیغات

یادداشت اختصاصی؛ زور نویل به چولو نرسید

هفته 28 م لیگای اسپانیا پر از نکات خاص و عجیب و در عین حال جذابیت بود از بازی مادرید برابر ویگو تا بارسلونا برابر ایبار و از همه مهمتر بازی حساس روخی بلانکوس و لوس چه در ورزشگاه مستایا ی شهر والنسیا.

پیتر لیم و دوستانش منتظر این بودند تا نویل با یک برد شیرین قرارداد نویل را تمدید کنند اما بازی از اوضاع دیگری بود. طبق پیشبینی کمتر کسی برد والنسیا برابر اتلتیکو را پیشبینی می کرد که در واقع همین پیشبینی هم شد.

اتلتیکویی ها برای برد به میدان می آمدند و خیلی زود توسط آنتوان گریزمان دروازه دیگو آلوز را باز کردند این برای چندمین بار است که والنسیا تحت هدایت نویل عقب میوفتد جالب است بدانید که بیش از 60% بازی هایی که والنسیا تحت هدایت نویل بوده است با گل عقب افتاده است. والنسیا درنیمه اول بازی بازی بسیار خوب و شناوری را از خود به نمایش گذاشت چینش متفاوت نویل در این بازی کار دست این تیم هم داد و آن هم جانشین کردن فوئگو بجای دنی پارخو بود که با اشتباه فوئگو گل اتلتیکومادرید به ثمر رسید. دنی پارخو در این فصل از لحاظ آماری بهترین هافبک والنسیا به شمار می رود که با دوندگی بی امان خود جور خط دفاعی والنسیا را به دوش می کشد. والنسیا در این فصل هر وقت گل می خورد تازه موتورش داغ می شود و به خودش می آید درست 4 دقیقه بعد بود که دنیس چریشف جوان روی پاس زیبای پاکو آلکاسر دروازه یان اوبالاک را باز کرد. چریشف در این چندبازی برای نویل نعمتی بوده است این بازیکن روس آمار فوق العاده ای را در چند بازی برای والنسیا داشته است به طوری که اگر چریشف برای نویل نبود اوضاع بدتر ازین برای نویل و یارانش می شد. از خط دفاع و البته دروازه پر نوسان والنسیا در این بازی نباید گذشت خط دفاعی که بسیار نامنظم و آشفته به نظر می رسید به طوری که آنتوان گریزمان خیلی راحت بازی می کرد و توپ را به یاران خود می رساند. کلمه "نوسان" کلمه ای است که این فصل زیاد در تیم والنسیا صرف می شود. والنسیا در نیمه اول بازی در حد بزاعت خود خیلی خوب بازی کرد و حتی می توانست برنده از بازی خارج شود اما در نیمه دوم اوضاع از قرار دیگری برای والنسیایی ها بود. اتلتیکویی ها برای برد میدان آمده بودند تا فاصله را با مدعیان حفظ کنند، نویل در این نیمه بسیار ضعیف کار کرد درست در همانجایی که باید توانایی های خود را نشان می داد این چولو بود که بازی را در نیمه دوم از آن خود کرد به طور خلاصه بازی در نیمه دوم را در یک جمله می توان که "زور والنسیا به اتلتکیومادرید نرسید" دیگو سیمئونه در نیمه دوم خیلی خوب مربیگری را به نویل آموزش داد و با در درست گرفتن بازی و تعویض های به موقع خود کلاس خود را در زمین نشان داد اگرچه اگرچه نویل نکات مثبتی هم در والنسیا داشته است اما قطعا به طور یقین نمی توان گفت اشکال از سرمربی است چرا که هر مربی در والنسیا آمده بیشتر از یک سال دوام نیاورده است و طبیعی است نویل چنین وضعیتی را به دنبال داشته باشد.


تعداد بازديد : 25
دو شنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 21:56
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

مارکینیوش به جمع خریدهای احتمالی آنجلوتی برای فصل بعد اضافه شد

مدافع برزیلی باشگاه پاریس سنت ژرمن به نظر می رسد مورد توجه باشگاه بایرن مونیخ و کارلو آنجلوتی قرار گرفته است.

به گزارش Le10Sport، بایرن علاقمند است مارکنیوش برزیلی را برای فصل بعد به خدمت بگیرد و گفته می شد در حال حاضر در تماس با مسئولان باشگاه پی اس جی است. با توجه به گزارش یک فرد نزدیک به باشگاه بایرن انتقال این بازیکن از پی اس جی به بایرن کمتر از 45 میلیون یورو برای بایرنی ها آب نخواهد خورد!


تعداد بازديد : 32
دو شنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 20:22
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

توصیه بالاک به گوتزه: از استعدادت برای ساکت کردن منتقدینت استفاده کن!

میشائیل بالاک کاپیتان سابق تیم ملی آلمان در جدیدترین مصاحبه خود از ماریو گوتزه حمایت کرده است.

به گزارش fussballeuropa، هافبک سابق باشگاه چلسی و لورکوزن از همتای جوان آلمانی خود حمایت کرده است و معتقد است او باید تسلیم نشود و از استعدادش استفاده کند.

بالاک در مصاحبه sky90 گفت:

ماریو درحال حاضر موفق نشده خود را نشان دهد خب این یک چیز طبیعی است چرا که هنوز خیلی جوان است و چهره ی منفی او در بزرگترین باشگاه آلمان جلب توجه می کند ماریو خیلی زود در بهترین باشگاه های آلمان بازی کرد و 98 بار در این سن پیراهن تیم ملی را برتن کرده است. ماریو برای بزرگ شدن باید دائم مبارزه کند تا استعداد خود را به سهولت ایجاد شده تحمیل کند.


تعداد بازديد : 27
دو شنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 19:47
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

توخل نسخه پپ را پیچاند، پپ نسخه توخل را گرداند

در این مقاله سعی داریم بازی روز شنبه درکلاسیکر را از نگاه دیگر تحلیل کنیم.

سرانجام روز شنبه سرنوشت ساز بوندسلیگا فرا رسید، شبی که به قیمت قهرمانی برای دوتیم وجود داشت دورتموند بعد از فرصت مناسبی که هفته پیش از باخت بایرن عایدش شده بود به مصاف باوارایی ها می آمد با امیدی که فاصله را با بایرنی ها به عدد 2 برساند تا مانع چهارمین قهرمانی بایرن و در پی آن مانع تاریخ سازی این باشگاه در بوندسلیگا شود.

توخل پس از باخت پرگل تیمش در بازی دور رفت مقابل بایرن به نظر می رسید برای این درکلاسیکر دیگر آب دیده شده باشد از همین رو پیشبینی می شد توخل بازهم با چینش های خاص خود اینبار از بایرن میهمان استقبال کند. همان جور که انتظار می رفت توخل تیمش را با ترکیبی خاص در مقابل یاران پپ ارنج کرد ترکیبی با دو سه تفاوت کلیدی برای زنبورها که در نهایت بازی به کار تیم توخل آمد. ترجیح دادن بندر بجای سوبوتیچ در غیاب سوکراتیس و از همه مهتر حضور دورم در پست هافبک از نکات کلیدی توخل برای ترکیب تیمش بود. حضور دورم در پست هافبک این را می گفت که دورتموند برخلاف بازی همیشگی خود یعنی انتحاری بازی نخواهد کرد چرا که اندیشه توخل از دورم چیزی فراتر از یک چیز است، دورم در این فصل مهره کلیدی توخل بوده است چرا که این بازیکن هر وقت تیمش در بازی هایی که تحت فشار بوده با دوندگی بی امان در فاز دفاع و حمله به طور آزاد کار می کند این تاکتیک توخل بارها به بار نشسته است از بازی برابر اشتوتگارت در پوکال تا هانوفر، لورکوزن و حالا هم بایرن که در نهایت این تاکتیک به سود توخل به پایان رسید. در واقع دورم صرفا در یک پست کار نمی کند و مانند مهره ای وزیر در شطرنج برای توماس توخل حساب می رود.

اما کار از 20 دقیقه بعد از بازی شروع شد دورم در اوایل بازی روبروی روبن تقابل می کرد که عملا روبن از کار افتاده بود 20 دقیقه بعد پپ که می دانست هدف توخل از حضور دورم در زمین چه است بازی تیمش را به سمت داگلاس کاستای برزیلی برد. پس از 10 دقیقه و در اواخر نیمه اول توخل هم تاکتیک پپ را بی جواب نگذاشت اینبار دورم از سمت چپ که عملا روبن از کار افتاده بود به سمت راست و به سمت کاستا آمد تا دوباره موج حملات بایرنی ها را خنثی کند اما توخل بسیار با هوشیار کار کرد و روبن هم در سمت چپ آزاد نگذاشت چرا که بعد از رفتن دورم به سمت کاستا هوملز به لب خط آمد تا روبن را بسته نگه دارد. در نیمه اول بازی به خوبی توماس توخل نسخه پپ گواردیولا را پیچاند و عملا بایرن را در نیمه اول اسیر خود کرده بود.

در نیمه دوم بازی اوضاع از قرار دیگری بود، کادر فنی دورتموند می دانستند هرچه از دقایق بازی در نیمه دوم بگذرد به ضرر تیم خود و به سود بایرن خواهد بود و پپ گواردیولا هم به خوبی می دانست که این نیمه با توجه به بازی دورتموند نیمه ی تیمش خواهد بود. در نیمه اول بازی اشاره شد که دورتموندی ها عملا مرکز حملات بایرنی ها را یعنی از سمت چپ و راست بسته بودند اما در این نیمه پپ گواردیولا خیلی خوب توانست توخل را تسلیم کند، پپ با حفظ توپ و عدم عجله کردن بی مهبا به خوبی ریتم بازی تیمش را همانطور که انتظار و پیشبینی می شد بدست آورد، اینبار پپ مرکز حملات تیمش را به قلب دفاع دورتموند و از فضاهای بین هوملز بندر و دو دفاع کناری این تیم قرار گذاشت که بارها بایرنی ها در نیمه دوم بازی از همین تاکتیک استفاده کردن و به خوبی هم موفق شدند اما اگر دقت را چاشنی کار خود را هم می کردند می توانست به گل هم برسند.

هرچه از بازی می گذشت دورتموندی ها تحت فشار و خسته می شدند و پپ فکر تساوی را به سر توماس توخل می آورد، توخل که می دید تیمش تحت فشار است مساوی را ارزشمند می شمرد. چرا که

با این حال به نظر می رسید سناریوی بازی عوض شده بود و دورتموند هم به این تساوی راضی بود.

توخل پس از پایان بازی گفت:

خب همین که بازی منظمی را ارائه کردیم بسیار راضی ام در برابر تیمی مثل بایرن چنین بازی کنید مطمئنا باید راضی باشید هنوز ما امید داریم و به خودمان ایمان داریم.

نگاه کلی از روی تصاویر:

 


تعداد بازديد : 32
یک شنبه 16 اسفند 1394 ساعت: 14:58
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

توخل: از عملکرد تیمم بسیار راضی هستم؛ بازی بسیار منظمی را ارائه کردیم

سرمربی باشگاه بروسیا دورتموند پس از تساوی بدون گل تیمش برابر بایرن در جمع خبرنگاران حاضر شد و به مصاحبه پرداخت.

به گزارش fourfourtwo، توماس توخل پس از پایان بازی از نحوه بازی شاگردانش تمجید کرد و معتقد است تیمش هنوز هم به قهرمانی در لیگ امیدوار است با این حال این مربی بازی های آینده تیمش را هم مهم خطاب کرد.

توماس توخل پس از پایان بازی گفت:

من می خواهم از تمامی بازی های که در پیش داریم امتیاز لازم کسب کنیم چه تاتنهام و چه ماینتز در ادامه کار. حتی ما اگر بایرن هم شکست می دادیم بازهم پشت سر آن ها بودیم و هنوز هم پشت سر آن ها هستیم. امروز تشنه پیروزی بودیم اما نتیجه تساوی بدون گل ما را نا امید نکرد. بازی بسیار خوبی در نیمه اول ارائه کردیم به خصوص در 30 دقیقه ابتدای بازی من لذت بردم از نحوه بازی تیمم. زدن گل مطمئنا می توانست به ما کمک زیادی کند اما بازهم من از نمایش تیمم راضی هستم. این بسیار حائز اهمیت است که در مقابل فشار سخت بایرن با منظم دفاع کنید، بایرنی ها خیلی خوب بازی می کردند و ماهم به خوبی دفاع می کردیم ما هرگز شکل منظم خود را از دست ندادیم با این نتیجه هنوز رقابت می ماند و ما هنوز ایمان داریم.


تعداد بازديد : 54
یک شنبه 16 اسفند 1394 ساعت: 6:55
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

شوبرت: نتیجه مساوی عادلانه تر بود؛ ولفسبورگ باهوش تر از ما بود

سرمربی باشگاه گلادباخ پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به مصاحبه پرداخت.

این نتیجه ای نبود که ما به دنبال آن بودیم، بازی را خوب آغاز کردیم اما در انتها ریتم کار را از دست دادیم که روی صحنه خطا و اشتباه از خودمان گل را دریافت کردیم، که متاسفانه چند دقیقه بعد گل دوم را هم دریافت کردیم، پس از آن به دنبال برگشت به بازی بودیم که توانستیم در نیمه اول موفق شویم. در نیمه دوم خیلی خوب کار کردیم و موقعیت های بسیار خوبی داشتیم، نتیجه ی این بازی به نظر من تساوی بود.


تعداد بازديد : 30
یک شنبه 16 اسفند 1394 ساعت: 6:51
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

1- هانوفر در 7 بازی گذشته خانگی خود 6 تا را واگذار کرده است.

2- هانوفر در 4 بازی گذشته خانگی خودش با اختلاف 1 گل بازی ها را واگذار کرده است.

3- ولفسبورگ در 3 بازی اخیر خود در بوندسلیگا میانگین گل کمتر از 2.5 در هربازی را داشته است.

4- ولفسبورگ در 6 بازی اخیر خارج از خانه خود موفق به کسب پیروزی نشده است.


تعداد بازديد : 39
دو شنبه 10 اسفند 1394 ساعت: 22:32
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

http://aat.cdn.vizplay.org/v/9940496588cbb3d4f53833e6cd86d052.mp4?st=pJ2o0UU9ZiuEj5BA7dqGOA&hash=hxjBm1b9ut3WuEnq31th4w


تعداد بازديد : 21
دو شنبه 10 اسفند 1394 ساعت: 19:39
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

سامر: گوتزه هنوز به مرز آمادگی کامل نرسیده است.

ماتیاس سامر از پپ گواردیولا حمایت کرده است و بیان کرده که گوتزه هنوز هم جای بیشتری برای آمادگی دارد.

به گزارش espnfc، ماریو گوتزه پس از مصدومیت طولانی کشاله ران حدود سه هفته است که به تیم بایرن مونیخ اضافه شده است با این حال این بازیکن در 3 بازی گذشته روی نیمکت کار را ادامه داده است. ماتیاس سامر درباره این حواشی واکنش نشان داده است و از پپ گواردیولا حمایت کرده است.

ماتیاس سامر دراین باره می گوید:

ماریو به خوبی آماده شده است اما هنوز فاقد ریتم است. بازیکن های دیگری هم مانند تیاگو، کومان، ریبری فقط یک قدم جلو هستن اما ماریو هنوز به مرز آمادگی نرسیده است.


تعداد بازديد : 29
دو شنبه 10 اسفند 1394 ساعت: 18:0
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

باشگاه اینتر به دنبال جذب کریم بلعربی

به نظر می رسد باشگاه اینتر میلان در این تابستان می خواهد کریم بلعربی وینگر ملی پوش باشگاه بایر لورکوزن را به خدمت بگیرد.

به گزارش fussballeuropa، باشگاه اینتر قصد دارد کریم بلعربی در این تابستان به خدمت بگیرد. بر اساس گزارش رسانه های ایتالیایی بلعربی تا سال 2020 با باشگاه لورکوزن قرار دارد و شایعات درمورد بند جدایی در قرارداد او بیش از 15 میلیون یورو قلمداد شده است. هرچند رئیس باشگاه لورکوزن یعنی رودی فولر تایید کرده است که او هیچ بند قراردادی ندارد. با این حال به نظر می رسد باشگاه اینتر عزم خود را برای به خدمت گرفتن بلعربی جذب کرده است.


تعداد بازديد : 27
دو شنبه 10 اسفند 1394 ساعت: 17:53
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

1- دورتموند 6 بازی آخر خود در خانه و در بوندسلیگا را با برد پشت سر گذاشته است.

2- دورتموند در 3 بازی آخر خود در خانه نیمه اول بدون گل زده تمام کرده و سپس بازی را در نیمه دوم به سود خود تمام کرده است.

3- دورتموند 3 بازی آخر خود مقابل هوفنهایم در تمام رقابتها مسای کرده است.

4- هوفنهایم در 6 بازی آخر خارج از خانه خود میانگین گل کمتر از 2.5 در هربازی را داشته است.

5- دورتموند در 4 بازی آخر خود در بوندسلیگا 4 کلین شیت کرده است.

6- دورتموند در 4 بازی آخر خود در بوندسلیگا میانگین گل کمتر از 2.5 در هربازی را داشته است.

7- هوفنهایم در 7 بازی اخیر خود در خارج از خانه موفق به کسب پیروزی نشده است.


تعداد بازديد : 47
شنبه 8 اسفند 1394 ساعت: 23:46
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

بورکی: قطعا از کسانی که انتظار داشتیم بازی خوبی را ندیدیم؛ در نیمه دوم دائم تحت فشار بودیم

رومن بورکی گلر باشگاه بروسیا دورتموند عملکرد یارانش را از آن چیزی که همه انتظار داشتند نا امید کننده خواند و معتقد است صعود تیمش به مرحله ی بعد را مهمترین چیز خواند.

به گزارش سایت رسمی باشگاه بروسیا دورتموند، رومن بورکی گلر دورتموند بازی تیمش را جالب خطاب نکرد و انتظار بازی بهتری را از تیمش برابر پورتو می کرد با این حال این دروازبان سوئیسی صعود تیمش به مرحله ی بعد را مهمترین چیز برای تیمش خواند.

رومن بورکی پس از پایان بازی گفت:

در حاضر مهمترین پیام این است که ما صعود کرده ایم، قطعا از کسانی که انتظار داشتیم بازی خوبی را ارائه نکردند. در بسیاری از موارد در پاس دادن بد کار می کردیم و پورتو دائم ما را تحت فشار می گذاشت، بنابراین ما در مقابل این مشکلات خوب کار کردیم و نتیجه ی یک هیچ هم می تواند کاملا معقول باشد. من تا به حال چنین برتری را پس از یک برد احساس نکرده بودم، قطعا ممکن است حتی دوباره چنین چیزی برای ما رخ دهد.


تعداد بازديد : 26
جمعه 7 اسفند 1394 ساعت: 13:41
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

به گزارش fourfourtwo، توماس توخل صرف نظر از نتیجه نهایی از عملکرد شاگردانش راضی نیست. بعد از گل به خودی  ایکر کاسیاس این مربی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر پورتو تحت تاثیر بازی تیمش قرار نگرفت.

توماس توخل پس از پایان بازی گفت:

من از عملکرد تیمم راضی نیستم حتی با اینکه پیروز شدیم. ما فاقد دقت در بسیاری از موارد بودیم، بیش از حد درون زمین بی نظم کار کردیم. ما در شرایط جالبی قرار نداشتیم که اینجور مرتکب اشتباه می شدیم اما به وضوح از این نتیجه بدست آمده راضی هستم. اگر آن گل آفساید ما قبول می شد عملکرد ما می توانست قابل توجیه باشد اما ما در طول بازی خیلی کار را برای خودمان پیچیده کردیم. در پایان همه چیز خیلی خوب برای ما پیش رفت و ما انتظار نداشتیم برابر حریف قدرتمندی مانند پورتو موفق کار کنیم، من فکر می کنم کاملا سزاوار این بودیم که به مرحله ی بعدی صعود کنیم.


تعداد بازديد : 27
جمعه 7 اسفند 1394 ساعت: 13:16
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم

اختصاصی بوندسلیگافنز؛ عشق در برابر قدرت جرئت در برابر باور!

در این یادداشت به اتفاقات بازی جذاب و حساس روز یکشنبه از نگاهی دیگر خواهیم پرداخت.

هفته 22 م بوندسلیگا 1 آلمان پر از بازی های جذاب و زیبا بود از بازی روز شنبه بایرن برابر دارمشتات که مونیخی ها یک نیمه را واگذار کرده بودند تا پیروزی عجیب غریب آنها در نیمه دوم کار را برای سایر تیم ها حداقل برای نزدیک ترین تعقیب کننده یعنی بروسیا دورتموند سخت کرده بود. اما روز یکشنبه اوضاع از یک قرار دیگری بود چرا که دوتیم لورکوزن و دورتموندی به مصاف هم می رفتند که نتیجه ی مساوی برای آنها معنایی در بر نداشت از همین رو دیدار نفس گیر و جذاب در پیش روی دوتیم در بای آرنا بود دیداری که 4 کلام در آن خلاصه می شد، 4 کلامی هر لحظه به انتهای بازی نزدیک می شد پر رنگ تر و نمایان تر می شد.

عشق، قدرت، جرئت، باور

برخلاف همه ی بازی ها شاگردان توماس توخل بازی همیشگی خود را نتوانستند آن طور و شاید جلوی لورکوزن ارائه کنند حداقل آمار چنین می گفت که دورتموند برای اولین بار در این فصل غیر از بازی با بایرن در برابر تیم دیگری مالکیت توپ کمتری را به دنبال داشته است. درست دو هفته ی پیش در همین زمین بود که صدرنشین بوندسلیگا یعنی بایرن مونیخ در برابر همین لورکوزن صفارایی می کرد حتی بایرن هم نتوانست در برابر این لورکوزن تاب بیاورد و در ادامه ناکام این بازی بزرگ هفته نام گرفت. اما درست دوهفته بعد سناریویی همین شکلی برای تیم دوم جدول برابر شیرها شکل گرفت همان جایی که دورتموند نتوانست مانند همیشه بازی خوب خود را به حریف خود تحمیل کند و این تیم میزبان بود که رفته رفته بازی و فشار خود را بر حریف خودش دیکته می کرد، دیکتهی که هرلحظه سرعت خواندش برای لورکوزن بیشتر و نوشتنش برای دورتموند سخت می شد. هوادارن انبوه بروسیا دورتموند که به ورزشگاه آمده بودند می دانستند این بازی حکم مرگ یا زندگی در این فصل برای تیمشان دارد بنابراین هرچه به پایان بازی نزدیک می شد عشق و حمایت های هوادارن زرد وستفالن بیشتر بیشتر پشت بازیکنان خود جای می گرفت. سرانجام این عشق و شور و در پی آن انرژی مثبت برای زنبورها به بار نشست و در نهایت پیره امریک اوبامیانگ توانست پاسخ محبت های هوادارن را دهد. با این گل قدرت جو و شرایط بازی برای لورکوزنی ها بیش از پیش شد و هرلحظه بوی گل را این تیم برای هوادران ورکسلف وا می داشت شاگردان روگر اشمیت نمی خواستند پس از 6 بازی بدون باخت طعم شکست را بچشند بنابراین هرچه از بازی می گذشت فشار وقدرت لورکوزن برای دورتموندی ها سر سام آور تلقی می شد. در این بین بالاخره هنر چیدمان های عجیب توماس توخل به کمک دورتموند آمد، توخل جوان پس از اینکه ابتدای بازی پولشیچ و لیتنر جوان را فیکس به میدان فرستاده بود، اریک دورم جوان هم را راهی میدان کرد اما اینبار نه به عنوان صرفا یک مدافع چپ بلکه به عنوان یک وینگر چپ چرا که این بازیکن بتواند ضرب حملات لورکوزنی ها را از سمت چپ بگیرید و در پی آن با حملات سریع کار ساز باشد جرئت توخل بالاخره به بار نشست و اینبار مهم تر از همه در یک بازی حساس و نفس گیر به کمک آنها آمد، دل و جرئتی که حالا هوادارن بروسیا دورتموند باید مدیون آن باشند چرا که رو همین تاکتیک دورم توانست با فرار خودش پاس ارزشمندی را به اوبامیانگ دهد. اما بازهم این هوادارن بایر لورکوزن بودند که تسلیم نمی شدند و بازهم به دنبال گل تساوی خود می گشتند باور این تیم به یک بازی انتحاری و نفس گیر، نفس را در سینه ی هوادارن دورتموند تا پایان بازی گرفته بود همان باوری که اگر دقت چاشنی آن بود می توانست به بار بشیند و لورکوزن مزد بازی خوب خود را بگیرد. با این برد مردان روگر اشمیت همچنان در یک دهه اخیر در حسرت پیروزی خانگی برابر دورتموند ماندند چرا که آنها از سال 2007 نتوانسته اند برابر دورتموند در خانه پیروز شوند آنها در یک دهه اخیر در برابر دورتموند در خانه بیش از هرتیمی امتیاز از دست داده اند و در این فصل به لیست تیم های دبل شده زنبورها اضافه شدند تا نیش زنبورها در خانه برای آنها تبدیل به کابوسی شده باشد دیگر دستاورد این بازی حداقل برای دورتموندی در آمار های دیدارکننده دوتیم بود جایی که تا پیش از این بازی دوتیم 26 بار روبه روی هم پیروز شده بودند اما با این پیروزی شیرین و ارزشمند حالا کفه ی ترازو ناگهانی به نفع دورتموندی ها سنگینی می کند. در این بین نباید از واژه ی حاشیه بگذریم چرا که شاید می توانست در این بازی پر رنگ باشد اما آنچه که در نهایت پا بر جا ماند 4 کلمه عشق، قدرت، جرئت، و باور بود.

به قلم فربد ورزنده


تعداد بازديد : 53
دو شنبه 2 اسفند 1394 ساعت: 23:18
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
تبادل لینک هوشمند
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
آخرین نظرات کاربران